Сергій Фрадков
Нансі
8 вересня 2006
SNCF. Залізниця

Три години на схід від Парижа в комфортабельному поїзді SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français, Національна компанія французьких залізниць) і вас зустрічає колишня столиця Лотарингії - Нансі.

Поїзд SNCF.
Поїзд SNCF
Нансі. Вокзал SNCF.
Нансі. Вокзал SNCF

На платформі розташоване табло, на якому показана найважливіша інформація про найближчий поїзд що прибуває на платформу:

  1. Які номери у вагонів і як вагони прямують у складі поїзда. Французькі потяги не складаються з вагонів нумерованих послідовно починаючи з 1. У даному поїзді буде 9 вагонів, пронумерованих від 11 до 19.
  2. Клас вагонів — перший або другий.
  3. Найцікавіше — де саме який вагон зупиниться на платформі. Букви Z, Y, X, W, V, U і T на схемі відповідають буквах на платформі. Тому людина, що їде, наприклад, у вагоні 12, може заздалегідь переміститися до букви Y на платформі, а не бігати як ошпарений після прибуття поїзда. Поточне місцеположення людини (тобто, фактично, розташування даного табло) відзначено червоною крапкою.
Склад поїзда і розташування вагонів відносно платформи.
SNCF. Склад поїзда і розташування вагонів відносно платформи
Приміський потяг та літерні маркери (буква U) на платформі.
Нансі. Приміський потяг та літерні маркери (буква U) на платформі
Нансі. Залізничний вокзал.
Нансі. Залізничний вокзал
Центр міста
Поряд із залізничним вокзалом розташувалась симпатична церковка Сен-Леон (L'église Saint-Léon).
Церква Сен-Леон (L'église Saint-Léon)
Пам'ятник Наполеонівському артилерійському генералу Друо, народженому в Нансі.
Пам'ятник Наполеонівському артилерійському генералу Друо
Тріумфальна арка імені лейтенанта Андре Дезій загиблого за часи Французької революції в 1790 році.
Нансі. Тріумфальна арка Дезій
Порт де ля Крафф (Porte de la Craffe) - старовинні ворота Нансі 14 століття.
Порт де ля Крафф (Porte de la Craffe) - старовинні ворота Нансі 14 століття
Порт де ля Крафф (Porte de la Craffe) - старовинні ворота Нансі
Квітковий годинник у парку Пепіньер (Le parc de la Pépinière, Парк-Розсадник).
Нансі. Квітковий годинник у парку Пепіньер
Пам'ятник архітектору Еммануелю Ері де Корні (Léopold Emmanuel Héré de Corny), який спроектував та побудував площу Станіслава в Нансі.
Канал Марна-Рейн

Через необхідність з'єднати басейни Сени та Рейну, в 1780 році Людовік XVI доручив спроектувати канал, що задовільняє цій вимозі, однак сам проект був розроблений тільки в 1826 році інженером-будівельником мостів і доріг Барнабі Бріссоном (Barnabé Brisson). Будівництво під керуванням інженера Шарля-Етьєна Колліньона (Charles-Étienne Collignon) було розпочато в 1838 році, і закінчилося тільки в 1853. Первинною метою будівництва каналу було з'єднати Париж з Ельзасом і Рейном на півночі Франції і Німеччиною, а в поєднанні з іншими каналами Марни, Марна-Рейн дозволяє здійснювати перевезення між Парижем і східною Францією. Канал активно використовувався для транспортування вантажів (будівельний камінь, залізна руда, вугілля, сталь).

Нансі. Канал Марна-Рейн

Канал Марна-Рейн має довжину 313 кілометрів і призначений для малих суден, чиї максимальні параметри в довжину - 38.5 м, завширшки - 5.0 м, осадка - 2.2 м, а висота над рівнем води - 3.5 м.

Нансі. Канал Марна-Рейн
Нотр-Дам де Нансі

Собор Нансі (Cathédrale Notre-Dame-de-l'Annonciation de Nancy, Благовіщенський собор) є резиденцією єпископа Нансі.

Нансі. Благовіщенський собор
Нансі. Благовіщенський собор
Орган Благовіщенського собору Нансі.
Нансі. Орган Благовіщенського собору
Площадь Станіслава

Площа Станіслава (Place Stanislas, в просторіччі Place Stan) - це найбільша площа Нансі (125 на 126 метрів), створена в 1752-55 рр. з ініціативи останнього лотаринзького герцога, Станіслава Лещинського, на честь його зятя, Людовика XV. Це один з найбільших в Європі містобудівних проектів епохи пізнього бароко.

Нансі. Площа Станіслава (Place Stanislas)

У 1983 році, коли ЮНЕСКО визнало ансамбль з трьох площ епохи Лещинського пам'ятником Всесвітньої спадщини, значна частина Пляс-Станіслас використовувалася як автостоянка. До 250-річчя створення площі на підставі архівних матеріалів XVIII століття були проведені дорогі (9 млн євро) реставраційні роботи, а сама площа і прилегла до неї територія були оголошені пішохідною зоною.

Нансі. Площа Станіслава (Place Stanislas)
Нансі. Площа Станіслава (Place Stanislas)
Нансі. Площа Станіслава (Place Stanislas)
Нансі. Площа Станіслава (Place Stanislas)
Нансі. Площа Станіслава (Place Stanislas)

«Королівська площа» з бронзовим пам'ятником Людовику XV в центрі була розбита за проектом Еммануеля Ері де Корні (1705-1763) між будівлями міської ради (ратуші) та лотаринзького уряду і вимощена світло-сірою бруківкою. З початком революції статуя короля була повалена і замінена алегорією Перемоги, а сама площа перейменована з Королівської спочатку в Народну, а потім - в площу Наполеона. Після Липневої революції 1830 року вона отримала свою нинішню назву. Тоді ж на ній з'явився бронзовий пам'ятник Станіславу Лещинському.

Пам'ятник Станіславу Лещинському. «Благодійному Станіславу від вдячної Лотарингії. 1831 рік»
Нансі. Пам'ятник Станіславу Лещинському
Ратуша.
Нансі. Ратуша
Кутовий фонтан на площі Станіслава.
Нансі. Кутовий фонтан на площі Станіслава
Трамвай на шинах

Трамвай на шинах — вид громадського транспорту Нансі (заради одного якого мені було цікаво знову повернутися в Нансі). Фактично він є своєрідним «керуємим» тролейбусом, утримуваним на трасі за допомогою єдиного направляючої рейки, хоча він може рухатися і автономно, як звичайний тролейбус. Транспортні засоби мають по два струмоприймача, як у тролейбуса. Завдяки допоміжному дизельному двигуну в разі необхідності транспортні засоби можуть переміщатися автономно, незалежно від контактної мережі, тобто, насправді, це трамває-тролейбусо-автобус. Офіційно система називається трамваєм на шинах.

Трамвай на шинах в режимі трамвая. Єдина рейка направляє трамвай.
Нансі. Трамвай на шинах
Салон трамвая на шинах.
Нансі. Салон трамвая на шинах

Спочатку в Нансі планувалося, що мережа трамвая на шинах складатиметься з трьох ліній загальною протяжністю в 28 км. Однак після того як у 2000 році була відкрита перша лінія протяжністю в 11 км, система не розширювалася.

Трамвай на шинах в режимі тролейбуса.
Нансі. Трамвай на шинах в режимі тролейбуса
LORIA. Лабораторія досліджень в галузі інформатики

LORIA (Laboratoire Lorrain de Recherche en Informatique et ses Applications) — Лабораторія досліджень в галузі інформатики провінції Лотарингія. У далекому 1998 я провів тут три місяці стажування в інформатиці вивчаючи новий на той момент протокол Інтернету IPv6 (Інтернет протокол версія 6). Це був чудовий час і було приємно через 8 років повернутися сюди знову.

Факультет наук університету Анрі Пуанкаре.
Нансі. Факультет наук університету Анрі Пуанкаре
Кампус університету Анрі Пуанкаре.
Нансі. Кампус університету Анрі Пуанкаре
Вхід до лабораторії LORIA.
Нанси. Вхід до лабораторії LORIA
LORIA. Лабораторія досліджень в галузі інформатики
Нансі. LORIA. Лабораторія досліджень в галузі інформатики
Кампус університету Анрі Пуанкаре.
Нансі. Кампус університету Анрі Пуанкаре